Як правильно перемикати передачі на велосипеді

Ось був раніше час, каталися все на Закарпатті … крути собі педалі і не думай про швидкостях: сильніше крутиш — швидше їдеш!) А зараз навіть самий звичайний великий має перемикання швидкостей! І, на жаль, не кожен знає як правильно перемикати передачі і для чого! А цей навик дозволяє вичавити з велосипеда максимум, при цьому затратити менше зусиль, зберегти своє здоров’я і збільшити термін служби велосипеда!

Отже, ЯК ПРАВИЛЬНО перемикати передачі НА ВЕЛОСИПЕДІ?
Є кілька нескладних правил:

  1. Не потрібно перемикати передачі на нерухомому велосипеді. Це може привести до поломки перемикачів.
    1. Не варто перемикати швидкості під час підйому. По-перше ви втратите ритм педалювання і швидко втомитеся. По-друге під час руху на гору ланцюг і без того сильно напружена, а ви ще кидаєте її із зірки на зірку. Такі маніпуляції збільшують знос деталей. Тому перемикатися треба до підйому, коли ланцюг найбільше розслаблена.
    2. Чи не перемикайте відразу по кілька швидкостей. Переходьте на наступну швидкість поступово, після того, як ланцюг повністю перейшла на попередню;
    3. Якщо ви їдете перед хорошим спуском, то, знову ж таки, найкраще перемикати швидкість на велосипеді заздалегідь. Тому що під час спуску у вас просто не буде часу, там адже треба стежити за гальмами ..
    4. При перемиканні швидкостей знизьте тиск ніг на педалі велосипеда. Особливо важко доводиться  переднього перемикача , так як він працює з ланцюгом в місці її постійного напруження;
    5. При перемиканні потрібно стежити, чи не утворився чи сильний перекіс ланцюга. Тобто, не слід використовувати велику передню зірочку і велику задню. Реально слід використовувати передачі: з маленькою зіркою спереду до 4-5 зірки ззаду, з другої передній — з 3-го (2-ий) по 6-у (7-у), і з великою спереду — з 5-у за останню 8- (9) -у.
    6. Перемикання повинні бути плавними. Ніщо не повинно гриміти, дряпати, стукати. Так ви продовжите термін служби навішування велосипеда.

 

ЯКУ ПЕРЕДАЧУ ВИБИРАТИ?

Існує таке поняття як  «каденс»  — частота обертання педалей велосипеда. Він вимірюється в кількості оборотів в хвилину (нормальний каденс дорівнює 80-110 оборотів в хвилину) — це перший момент, на що варто звернути увагу при питанні «коли перемикати». Однак, складно зіставити передачу тієї чи іншої дорозі!
Вибір передач залежить від дороги або її відсутності, ухилу траси, температури, стану грунту, тиску в шинах, вітру, від фізичного стану велосипедиста, рівня адреналіну і цукру в крові.

Повільний темп їзди при великих передачах досить шкідливо позначається на стані колінних суглобів. Якщо крутити педалі дуже часто, то знизиться ефективність їзди і швидше настане втома. У важких дорожніх умовах передачі знижені через те, що потрібно запас крутного моменту. Технічні можливості перемикачів не завжди дозволяють різко перекидати ланцюг з малих зірок на великі. Для гірських зазвичай досить набору передніх зірок, наприклад, в 48, 38 і 28 зубів.

При їзді проти вітру або в гору потрібно перемикатися на «знижені передачі». При цьому збільшується частота педалювання, але падає швидкість. При їзді по рівнині для підтримки швидкості співвідношення передач може бути 4: 1. У прискореннях або короткочасних гонках велосипедистами використовується передача з співвідношенням 8: 1 і більше. Однак зазвичай м’язової сили ніг не вистачає, щоб з місця розкрутити подібні шестерні. Найчастіше спортсмени не використовують передачі понад 5: 1, а вважають за краще нарощувати частоту педалювання.


РЕКОМЕНДАЦІЇ:

— починати велосезон потрібно на знижених передачах і високій частоті педалювання
— перші 15-20 хвилин ранкових покатушок так само потрібно починати з понижених передач
— чіткість роботи передач залежить від класу обладнання, ступеня зносу деталей, правильного налаштування механізмів, стану тросів і їх сорочок, а також від ступеня забруднення механізмів і ланцюги.

 

Reply