ЩО ТАКЕ ЦИКЛОКРОСОВИЙ ВЕЛОСИПЕД

Що таке циклокросовий велосипед

На перший погляд циклокросовий велосипед схожий на дорожній. Однак існує безліч функцій, які роблять такі байки унікальними, більш придатними для конкретної мети. Основні відмінності: шини, конструкція рами, гальма, шестерні, педалі. Але, давайте про все по порядку.

Спочатку вони призначені для їзди по бездоріжжю. Завдяки розслабленої геометрії, міцної рамі, потужному гальмування, хорошому кліренсу шини, ЦК-байк вважається універсальною машиною, що підходить для занять спортом, поїздок на роботу, зимових тренувань, захоплюючих турів.

Подивитися циклокросовий велосипеди можна тут

Циклокрос як вид спорту

Ціклокросс як вид спорту

Велокрос — це вид спорту, де спортсмени проїжджають гонку з перешкодами. Не варто плутати його з велогонками, оскільки учасники ціклокроса часто стикаються з різними технічними перешкодами. Вони можуть бути природними: пагорби, рови, коріння дерев, або штучними — невисокі стінки (зазвичай не вище 50 сантиметрів).

По суті, велокрос — суміш велоспорту та бігу. В процесі кросу спортсмени повинні не тільки майстерно керувати мотоциклом, але також поспішати, щоб пробігти важкі перешкоди, несучи транспорт на плечі або в руці. Саме цим обумовлені характерні особливості, які є у циклокросових байків.

Циклокрос і інші моделі: подібності та відмінності

Ціклокросс і інші моделі: подібності та відмінності

Гірські велосипеди, безумовно, розкішні. Вони дозволяють долати великі відстані за короткий час, оскільки оснащені трансмісією з передавальним співвідношенням 53-39. У циклокросів даний параметр 46-36 — вони не можуть розвивати високу швидкість, але зате у них більше розвинена гальмівна система: дискова гідравліка і роторні гальма, що забезпечують швидке, плавне гальмування. Основні відмінності шосейного велосипеда від циклокросовий:

  • різна швидкість
  • амортизація
  • Гальмівна система
  • Маса (ЦК важить 10 кг, а МТБ 13-14 кг)

А ось педалі у ЦК-байків і МТБ дуже схожі. Вони мають спеціальне додаткове ущільнення, що запобігає потраплянню бруду. Так як циклокроси часто використовуються в умовах бездоріжжя, установка саме таких деталей цілком виправдана.

Конструктивні особливості рами: циклокрос або шосер?

Конструктивні особливості рами: ціклокросс або шоссер?

Рама для циклокроса адаптована. Зроблено це в такий спосіб:

  1. Збільшені зазори. У рами Cyclocross збільшений зазор для шин в передній і задній частині. Це зроблено, щоб використовувати шини більшого обсягу для збільшення зчеплення. Таке рішення забезпечує обертання коліс, навіть якщо на них зібралася бруд.
  2. Геометрія рами. Велосипеди Cyclocross часто мають більш м’які геометричні кути, щоб забезпечити вертикальне положення для їзди. Це рішення дозволяє використовувати велосипед в різних умовах, у тому числі для поїздок по місту.
  3. Матеріал рами. Багато сучасні дорогі велосипеди зроблені з вуглецевого волокна, що відрізняються легкою вагою, вібропоглинаючими властивостями. Проте, алюмінієві, сталеві рами все ще користуються популярністю, оскільки мають більш високу міцність, зносостійкість.
  4. Оскільки ЦК-байк призначений для поїздок по бездоріжжю, а циклокроси проводяться в основному навесні і восени, вага має важливе значення. Саме тому найбільшою популярністю користуються моделі з масою не вище 10 кілограмів.

Гальмівна система

Гальмівна система

На більшості сучасних рам для дорожніх велосипедів задні і передні гальмівні троси розташовані вздовж нижньої частини верхньої труби. Це виглядає естетично привабливо. На ЦК-байках кабелі прокладені вздовж верхньої частини верхньої труби або всередині. Це знижує ймовірність їх забруднення, попадання води, а також робить раму велосипеда більш зручною для перенесення.

Гальма на велосипедах для циклокросів стикаються з найскладнішими умовами експлуатації: піском, брудом і травою, а також потенційно великими навантаженнями, якщо велосипед використовується для регулярних поїздок. Традиційно такі моделі оснащувалися консольним або V-подібним гальмом, що забезпечує більший кліренс, ніж стандартні. Однак вони мають тенденцію засмічуватися і знижувати ефективність при використанні в умовах підвищеної вологості і при їзді по бруду.

Якісні моделі оснащуються або тросові, або гідравлічними дисковими гальмами. Вони відсувають гальмівну поверхню від бруду. І, отже, зменшують потенційний ризик забруднення, а також дозволяють збільшити зазор в шинах.

Ланцюги

ланцюги

Багато велосипеди для циклокроса мають подвійну ланцюжок спереду — аналогічно звичайним моделям. Але у них менша передача — наприклад, у ланцюгів, оснащених 46 зубцями зсередини і 36 зовні. Це забезпечує стійкість при їзді по бездоріжжю. В останні роки багато виробників фактично вирішили перейти на єдиний формат, вважаючи, що у таких ланцюгів нижче ймовірність механічних проблем.

Шини, диски

Шини, диски

Шини Cyclocross-байків мають більший обсяг (28 дюймів), ніж колеса для шосейних велосипедів (26 дюймів), що забезпечує підвищену амортизацію, зчеплення і опір проколу. У таких моделях часто використовуються трубчасті або безкамерні покришки, більш стійкі до пошкоджень і зносу.

Зовні колеса для ЦК-байків схожі на колеса для гірського велосипеда. Вони мають більш високу кількість спиць для додаткової міцності і довговічності. Це властивість також робить циклокросові велосипеди універсальними — вони підходять для поїздок по місту і бездоріжжю.

Які ще є характерні відмінності у циклокросів

Які ще є характерні відмінності у ціклокроссов

Циклокросові велосипеди універсальні. На перший погляд їх можна легко сплутати із звичайним шосейником. Однак, придивившись уважніше можна побачити такі характерні відмінності моделей:

  • посадка;
  • Додаткові гальмівні важелі;
  • Більш точна керованість;
  • Спосіб розташування гальмівних, трансмісійних кабелів.

При русі на циклокросовому байку велосипедист має кут нахилу менше 90 градусів, що забезпечується спеціальною геометрією і формою керма. Якщо порівнювати такі моделі зі швидкісними, вони набагато програють в даному показнику. Хоча об’єктивно, при їзді по бруду, бездоріжжю розвинути високу швидкість неможливо. Зате циклокрос більш маневрений, відрізняється високою прохідністю складних ділянок.

Циклокрос або МТБ: що вибрати

Ціклокросс або МТБ: що вибрати

З подібностями відмінностями циклокросових велосипедів з гірськими, шосейними, швидкісними моделями ми розібралися. Тепер доцільно буде порівняти інші параметри байків, щоб зробити правильний вибір. Основними характеристики:

  1. Вартість. Для багатьох це визначальний фактор. Дійсно, хороший швидкісний велосипед виробництва відомого бренду може коштувати близько 10 тисяч доларів. Вартість ЦК-байків на кілька порядків нижче, оскільки при їх складанні не використовується вилка з амортизатором — найдорожча деталь в швидкісних моделях.
  2. Маса. Швидкісний велосипед важить близько 0.8 — 0.85 кг, а хороший циклокросовий байк — 0.75 гр. В даному випадку ЦК більш зручний для велокросів особливо, коли необхідно переносити транспорт.
  3. Прохідність — у ЦК і швидкісних моделей цей параметр приблизно однаковий, оскільки вони оснащені покришками з широким протектором. Що стосується універсальності, в цьому відношенні ЦК-байк обходить МТБ. Конструкція моделей передбачає можливість заміни шин на менші по діаметру, що дозволяє використовувати байк для їзди по шосе, тренувань і поїздок по місту.

 

Reply