Електровелосипеди стають дедалі популярнішими. Хочу поділиться тим, які види приводів використовуються в електровело, їх плюси, мінуси, і особливості. А так же розглянути кращі варіанти електродвигунів на Aliexpress в 2020 році.
Тож почнемо:
За великим рахунком ведучі частини електровелосипедів можна розсортувати в 3 види:
- Каретний електродвигун, електродвигун з центральним розташуванням.
- Редукторне мотор-колесо (geared hub motor).
- Моторколесо з прямим приводом (директ-драйв).
1. Підвісний (кареточний) мотор для електровелосипеда
Такі мотори, до речі, досить популярні в брендових європейських електровелосипед. Знаходиться поблизу каретки (педалей) велосипеда, через ланцюговий привід, і механізм передач, якщо на велосипеді такий є, обертає заднє колесо.
Даний тип електродвигуна на велосипед є автономним пристроєм. Цей агрегат працює через передачу зусилля заднього колеса за допомогою ланцюгової передачі. Таким чином, це сприяє більш сильному обертанню колеса, ніж при педалюванні. Підвісний мотор вішається на раму і разом з ланцюговою передачею закривається спеціальним чохлом. Акумулятор, що забезпечує живлення електромотора, монтується на рамі велосипеда. Швидкість і потужність, що витрачається координується електронним контролером на рульовій ручці.
Потужності такого агрегату лежать в діапазоні від 350 до 1600 Вт. У продажу існують готові комплекти, що включають в себе електродвигун певної потужності, акумулятор, ланцюг, зірочки, контролер, ручку-регулятор, пристрій заряду акумуляторної батареї.
Якщо велосипед з передачами — широкий діапазон оптимального застосування за рахунок цих самих передач — можна і хорошу тягу на малих обертах отримати, і високу швидкість.
Переваги підвісної (кареточного) електродвигуна:
- збільшення швидкості до 90 км / год;
- можливість установки практично на будь-який велосипед;
- економічність.
Недоліки підвісного (кареточного) електродвигуна:
- трудомістка установка;
- шум при роботі;
- підвищена зношуваність відкритої передачі.
2. Мотор-колесо з прямим приводом (директ-драйв)
Даний тип електромотора в даний час володіє більшою популярністю, ніж інші. Причина в тому, що його просто встановити на колесо і перетворити рядовий байк в велосипед з мотором електричним. Також для експлуатації мотора-колеса необхідно обзавестися батареєю, ручками запуску і регулювання швидкості, апаратом, який контролює двигун. А якщо велолюбитель віддає перевагу більш грошовий варіант, то даний двигун проводиться вже вбудованим в колесо, з повною комплектацією.
Як правило, мотор-колесо монтують до заднього колеса, але можна встановити його на переднє, або відразу на обидва колеса. В останньому випадку необхідно обзавестися двома акумуляторами.
Потужності мотора-колеса варіюються від 150 до 2000 Вт. Існує ряд моторів, що розрізняються по потужності і відповідного їй акумулятора.
Переваги мотора-колеса:
- доступність і легкість установки на байк;
- непомітність на велосипеді;
- безшумність роботи;
- високий ККД;
- збільшення швидкості до 60 км / год на рівнинній поверхні і 30 км / год при їзді на підйом.
Мінуси мотора-колеса :
- Важка маса (до 6 кг і вище).
- Обмежена потужність пристрою.
3. Редукторні електромотори
Електродвигун розташований всередині маточини колеса, там же розташована зубчаста знижує планетарна передача, яка дає електродвигуна обертатися з великими оборотами, ніж обід колеса.
Шестерінки зазвичай з пластмаси.
Є механізм передає момент в системі колесо-мотор тільки в одному напрямку — при тязі від двигуна (Фрівей, обгону муфта).
У разі, коли передача йде в зворотному напрямку, відбувається разьедененіе системи, таким чином при накаті, або русі від педалей, електромотор не обертається, і тим самим не ускладнює обертання колеса.
Переваги редукторного двигуна:
- Найкраще ккд в широкому діапазоні швидкостей щодо діректдрайва, краща тяга на малих швидкостях і старті, менша витрата енергії на кілометр пробігу, менші розміри і вагу, відсутність опору руху при їзді від педалей.
Недоліки редукторного двигуна:
- відсутність можливості використовувати рекуперацію, слабке місце у вигляді пластикових шестерень, при зрізанні зубів якою, або псування обгонів муфти в дорозі, добиратися доведеться педалируя.
Переваги та недоліки наборів для електровелосипеда
У електрокомплектуючих на заднє або переднє колесо є ряд переваг і недоліків.
Серед плюсів відзначають:
- велосипед, на якому встановлений електропривод, має вищу максимальну і початкову швидкість;
- весь механізм більш надійний, деякі деталі мають тривалий термін зносу;
- можливість установки велокомпьютера, для спостереження статистичних даних і швидкості руху;
- універсальний засіб пересування на роботу, в магазин чи додому без зусиль або особливих грошових витрат;
- без перевищення потужності двигуна в 250Вт на цей електровелосипед не потрібні будь-які документи.
З недоліків можна виділити:
- велику вагу, порівняно звичайного велосипеда (адже при апгрейда загальна вага підвищується приблизно на 6 кілограм);
- порівняно недешева установка всього механізму (вартість електромотора і хорошого акумулятора може перевищувати 600 доларів);
- виникає постійна необхідність в заряді велосипеда, тим самим зменшується автономність його використання в будь-яких умовах;
- температура нижче 0 або вище 35 градусів значно зменшують термін придатності складових електронабора;
- пошкодження або падіння такого велосипеда може вилитися у великі грошові витрати;
- при поїздках під час дощу або густий туман варто подумати про повної герметизації всього механізму;
- батарея — це все-таки расходник, тому приблизно через 5 років необхідно купити новий акумулятор;
- оскільки такий велосипед після установки електрокомплектуючих стає куди дорожче, потрібно забезпечити його хорошою протиугінною захистом.
Яку напругу вибрати для мотор-колеса електровелосипеда?
При складанні електровелосипеда або інших видів персонального електротранспорту потрібно визначитися з підходящими вам характеристиками. Мотор вибирається залежно від того, яка потужність потрібна електровелосипеду, з урахуванням необхідної швидкості і тягових якостей. При виборі акумуляторної батареї першорядну роль грають її ємність, вольтаж і маса. Зі збільшенням ємності АКБ зростає і її вага, і дальність ходу на одному заряді. Вольтаж електровелосипеда буває різний — 36, 48, 60, 72, 96 В. На що він впливає, і як не помилитися з вибором — розповімо далі.
Напруга АКБ електровелосипеда
Запасені енергія дорівнює добутку потужності і часу: Е = W · t. Одиниця її виміру — джоуль або ват-година. Оскільки потужність електричного струму — це добуток сили струму і напруги (W = I · U), то Е = I · U · t. Твір I · t — це ємність (С). Значить, запасається енергія акумуляторної батареї дорівнює добутку напруги і ємності: Е = U · C.
Висновок: Щоб підвищити значення енергії, що запасається, потрібно або збільшити ємність акумулятора електровелосипеда, або вибрати АКБ з більш високою напругою. Головне, щоб напруга всіх компонентів, включаючи електромотор, акумуляторну батарею, контролер і зарядний пристрій, було однаковим.
У продажу найчастіше зустрічаються компоненти на 36 і 48 В. Решта комплектуючі менш поширені, що може стати проблемою при їх наступній заміні. Також при використанні компонентів більшої напруги потрібні дроти збільшеного перетину і потужні BMS плати. Зі збільшенням струмів зростає навантаження на електроніку. Тому потрібно вибирати елементи з запасом потужності, щоб уникнути їх частого перегорання.
Потужність і ємність батареї електровелосипеда
У двигунів внутрішнього згоряння основною характеристикою, що визначає рушійну силу, виступає потужність в кінських силах. Цей параметр відповідає за прискорення і забезпечує їзду на заданій швидкості. У транспортних засобів на електротязі потужність вимірюється в ватах (Вт). Для перекладу в кінські сили потрібно розділити кВт на 0,736, тобто 10 кВт≈13,6 к.с.
Електрична потужність (позначення — W, одиниця виміру — Вт) визначається як добуток сили струму (I, вимірюється в A) і напруги (U, вимірюється в В). Отримуємо формулу: W = I · U.
Для прикладу, якщо на електромотор номінальною потужністю 1000 Вт від акумуляторної батареї через контролер надходить напруга 48 В, а BMS плата і контролер підтримують силу струму 35 A, отримуємо значення видаваної потужності: 48 В х 35 A = 1680 Вт. В результаті, електродвигун номінальною потужністю 1000 Вт видає 1600 Вт. Важливо врахувати, що в контролері відбуваються додаткові втрати, а проводка і фазові дроти повинні мати достатню перетин для підтримки великих значень сили струму.
Ємність акумулятора електровелосипеда — це накопичена енергія, від якої залежить величина пробігу. Одиниця її виміру — ват-година (ампер-годину). Формула: С = U · I · t, де С — ємність, U — напруга, I — сила струму, t — час. Хімічна енергія батареї Е = U · C. Наприклад, АКБ з робочою напругою 48 В і ємністю 12 А · год має запас хімічної енергії 48 · 12 = 576 Вт · год. Її досить для 1 години роботи електромотора потужністю 500 Вт.
Рекомендації по вибору вольтажа АКБ
Компоненти на 36 або 48 В забезпечують високий рівень електробезпеки. Вони незамінні при створенні дитячого і підліткового електротранспорту. Підходять такі комплектуючі та для більшості електровелосипедів для дорослих райдерів. Якщо потужність використовуваного електромотора не перевищує 5 кВт, оптимальним напругою вважається 48 В. Комплектуючі іншої напруги використовувати можна, якщо є BMS, контролер і зарядний пристрій з великим струмом на потрібне напруження.
Використовувати електрокомпоненти більшого напруження має сенс, коли потрібен потужний e-bike, що розвиває швидкість понад 50 км / год. У таких випадках використовується потужне мотор-колесо, АКБ на 60 В або вище і контролер з таким же робочим напругою. Зі збільшенням вольтажу електрокомпонентов зростає і гранична швидкість. Наскільки вона виросте — залежить від потужності електромотора і навантаження, що випробовується транспортним засобом.
Є просте правило — вибирати напруга того ж значення, що і бажана швидкість. Наприклад, щоб отримати e-bike з максимальною швидкістю 50-60 км / год, потрібно використовувати мотор-колесо (потужністю 1500-2000 Вт), енергоємну батарею і контролер з робочою напругою 60 В. Також потрібно зіставити ємність електровелосипеда і відстань пробігу на одному заряді (з запасом). Потужність контролера не повинна перевищувати допустиме навантаження для електромотора
Виробники електродвигунів на велосипеди
На ринку існує безліч виробників даних пристроїв, і основна частка компаній, що випускають вело-мотори, розташована в Китаї.
Bafang
Компанія виробляє електричні мотори широкого застосування, і в тому числі велосипедні. Електродвигуни для велосипедів фірма випускає у вигляді моторів-коліс, що встановлюються на будь-який байк. Популярний комплект Bafang BBS02. Мотори представлені в різних потужностях — 250-750 Вт. Дані набори укомплектовані пристроями приводу, ручкою пуску, гальмами і іншими складовими. Важить такий мотор близько 4 кг, а найбільшу швидкість з даними агрегатом можна розвинути до 50 км / ч.
MXUS
MXUS є суббрендом Huayu Xinfeng і виробляє мотор-колеса і комплектуючі для електробайков вже більше 20 років. Крім виробництва та продажу моторів і комплектів для перетворення електронних велосипедів, MXUS також планує виробляти елктро-колеса на різні самокати, скутери та інтелектуальні електронні велосипеди, щоб задовольнити більше вимог клієнтів.
Huayu Xinfeng має майстерню де працюють 200 працівників і 30 професійних інженеров.В 2015 року, компанія виробила мільйон моторів і набори перетворення e-велосипеда 100 тисяч.
Продукти вже пройшли європейську атестацію CE, атестацію EN15194, атестацію RoHs, атестацію CCC, засвідчення справжності якості ISO9001.
Golden Motor
Ця китайська компанія проводить набір з мотором-колесом, до складу якого входить все, що потрібно для установки на велосипед. Потужність двигуна програмується від 250 до 1500 Вт. Велосипед з електромотором цього виробника здатний розвинути швидкість до 40-45 км / ч. Вага мотора майже 3 кг.
Pasion ebike
Pasion ebike Виробник сучасних оригінальних високоякісних фетбайков, електровелосипедів, велозапчастей і аксесуарів за доступними цінами з доставкою по Росії, СНД і всьому світу
CSC
СSС це розвивається компанія представляє на ринку Китаю величезний вибір аксесуарів і товарів для велосипедів від сумок до комплектів мотор-коліс.
Кращі мотор-колеса на AliExpress в 2020 році
1.Pasion eBike комплект для електровелосипеда мотор-колесо 48V 1500W
Діаметр коліс: 20, 24, 26, 27,5, 28, 29, 700С
ОСОБЛИВОСТІ
- Максимальна швидкість: близько 55-65 км / год
- SUN Ringle двохстінних алюмінієвий сплав
- Контролер 18 MOSFET 45A ± 14. 36 / 48V LCD3 панель управління / дисплей
Інструкція про ТОВАРІВ
- Бренд: Pasion Ebike
- Мотор: 48V 1500W Безщітковий двигун, без зубчастого колеса
- Контролер: DC36V / 48V 1500W
- Гальмо: Чорні алюмінієві сплави Гальмівні важелі
- Дросель з електричним замком: Half-Bar Twist
- Дисплей: 36 / 48V LCD3
- Асистент: 10 Магнітний педальний
- Кількість швидкостей: 7
- Ротор: 160MM
2. СSC комплект для електровелосипеда мотор-колесо 48v (1000w, 1500w)
Діаметр коліс: 20, 24, 26, 27,5, 28, 29,
Вартість: 8 727,49 — 18 758,96 руб.
Кількість покупок (2020): 413
- Максимальна Швидкість без навантаження: 48 V 1500 W близько 50-60 км / ч
- Обід: двошаровий обід з алюмінієвого сплаву 25 мм внутрішня ширина
- Мотор: 48 V 500 W 1000 W 1500 W Бесщеточний Non-Планетарна втулка
- Контролер: 48 в 500 Вт 1000 Вт 1500 Вт
- Гальмо: чорний гальмо алюмінієвого сплаву важелі
- Дросельна заслінка: полупроводная дросельна заслінка
- Дисплей: світлодіодний дисплей / LCD3 дисплей / кольорової LCD8 дисплей / Кольоровий LCD8 дисплей + Bluetooth
- PAS: 8 магнітів датчик педалей
- Нижній кронштейн заднього колеса: 135 мм-142 мм
- Обертаючий момент:
- 20 дюймів 500 Вт = 14 нм 1000 Ут = 20 нм 1500 Вт = 22 нм
- 26 дюймів 500 Вт = 16NM 1000 Ут = 25NM 1500 Вт = 30NM
- 27,5 дюймів 500 Вт = 18 нм 1000 Ут = 28 нм 1500 Вт = 32 нм
- 28 дюймів 500 Вт = 19 нм 1000 Ут = 29 нм 1500 Вт = 33 нм
- 29 дюймів 500 Вт = 20 нм 1000 Ут = 30 нм 1500 Вт = 34 нм
3. EJOYQI Tongsheng TSDZ2 DIY
Діаметр коліс: 20, 24, 26, 27,5, 28, 29,
Вартість: 22 108,69 — 23 084,79 руб
Кількість покупок (2020): 154
напруга | 36/48 V |
потужність | 250/350/500 W |
Потужність допомогти співвідношення | 36% -300% |
швидкість | 25 км / H-40KM / ч (обмежувач швидкості доступний) |
Максимальний крутний момент | 80 Н. М |
ефективність | > 85% |
датчик | Високий крутний момент Сенсор |
Centification | CE / EN 14764 / ROHS |
водонепроникний Клас | IP65 |
Чистий двигун Вага | 3,6 кг |
посилка Вага | 5,5-6,0 кг |
Кронштейн довжина нижньої частини | 68/73 мм (Стандартний: JIS) |
Двигун Управління Температура | -20 ℃ -45 ℃ |
4. Bafang BBS02B 48 V 750 W среднемоторний привід
Діаметр коліс: 20, 24, 26, 27,5, 28, 29,
Вартість: 45 519,30 — 56 899,13 руб.
Кількість покупок (2020): 134
Bafang — виробник комплектуючих для електровелосипедів та скутерів. Його продукція добре відома на ринках Китаю, Європи і США. Цей китайський виробник займається розробкою електрокомплектуючих більше 10 років і зарекомендував себе надійним постачальником. Крім якісних двигунів, він пропонує повний асортимент компонентів для велосипедів і скутерів на електротязі: датчики, АКБ, контролери та інші комплектуючі. Мотор-колеса Bafangпоєднують в собі надійність, функціональність і європейський промисловий дизайн. Великий вибір моделей дозволяє вибрати найбільш підходящий варіант. Головний офіс і центр розвитку компанії знаходиться в Сучжоу, недалеко від Шанхая з його відмінною інфраструктурою. Цей фактор багато в чому посприяв виходу бренду «Бафанг» на міжнародні ринки. «Начинка» редукторного мотор-колеса Bafang представлена на фото. Двигун розбирається з 2-х сторін. Під ковпаком розташована планетарна передача. До осі жорстко кріпиться статор з обмотками. Ротор обертається на осі і за допомогою центральної шестерні передає обертальний рух на зовнішній корпус. На роторі з внутрішньої частини кріпляться надпотужні неодимові магніти. Шестерінки обертаються на підшипниках. Осі шестерень кріпляться на обгінної муфті. Це необхідно, щоб при їзді на e-bike без використання двигуна його трансмісія не проверталася. З боку статора при розбиранні видно фазні дроти і обмотки. Їх перетин досить велика і залежить від потужності, на яку розрахований конкретний двигун. Тут же знаходяться датчики Холла
параметри:
- Потужність: 750 W
- Напруга: 48 V
- Контролер ток: 25 A
- Вага нетто: 4,2 кг
- Довжина плеча: 68 мм
- Робоча температура дисплея: -20-80 C
- Водонепроникний Клас: IP65
5. Мотор-колеса DDK (Китай)
Діаметр коліс: 20, 24, 26, 27,5, 28, 29,
Вартість: 19 525,46 — 27 753,58 руб.
Кількість покупок (2020): 215
Мотор-колеса від китайського виробника DDK радують велосипедистів вигідним співвідношенням ціни і якості. Вони фактично є аналогами двигунів Bafang, мають ідентичну конструкцію і схожі характеристики, а за ціною приблизно на 30% дешевше. Їх ефективність перевищує 83%. Як матеріал обода використовується алюміній A356AL, корпус зазвичай створюється з литого алюмінію, статор — з матеріалу DW470, вісь — з матеріалу 40Cr / Qr HRC 24-28, шестерні — з нейлону. Він досить легкий і менше шумить при русі.
Корисний простір мотор-коліс DDK по максимуму заповнене компонентами. У конструкції використовуються надсильні магніти 20SH, датчик Холла, вбудований датчик оборотів. Захист від вологи — класу IP54 або IP65, як і у мотор-коліс інших популярних виробників.
6. Мотор-колеса MXUS
Вартість: 7 765,51 — 8 875,65 руб
Мотор-колеса MXUS по конструкції ідентичні двигунів Bafang і DDK. У них однакові шестерінки, то ж кількість магнітів, рівна ширина статора. Тут також використовуються надсильні магніти і товста обмотка. Висновки кабелю захищені від ушкодження при падінні. Силові кабелі використовуються посилені, стійкі до нагрівання і не допускають електропотерь. За характеристиками мотор-колеса торгової марки MXUS також не поступаються аналогам брендів Bafang і DDK.
Чи є різниця між мотор-колесами Bafang, DDK, MXUS?
Відчутної різниці між продуктами цих брендів немає. Всі вони дозволяють зібрати якісний електровелосипед з хорошими тяговими характеристиками. Продукція цих брендів проводиться на великих сучасних заводах в КНР, які пройшли сертифікацію і отримали дозвіл на експорт. На цих заводах використовуються однакові технології і ідентичне обладнання, працює кваліфікований персонал і проводиться суворий контроль якості. За експлуатаційними характеристиками мотор-колеса брендів Bafang, DDK, MXUS і інших відповідальних виконавців особливо не відрізняються. У всіх їх практично виключені відмови в гарантійний період — завдяки високій якості використовуваних компонентів і складання. Тому при виборі мотор-колеса потрібно більшою мірою звертати увагу не на популярність виробника, а на тип і характеристики конкретної моделі. При виборі набору компонентів для оснащення велосипеда електроприводом потрібно враховувати конструкцію транспортного засобу, бажану швидкість і стиль їзди, технічні вимоги до роботи двигуна — по струму, напрузі, частоті обертання, потужності. Для спокійної їзди по місту і за його межами досить редукторного мотор-колеса з номінальною потужністю 250 Вт. Щоб розвивати швидкість до 40-45 км / ч і з легкістю долати круті і затяжні підйоми, вибирайте мотор потужністю від 500 Вт. Місце установки електромотора (заднє або переднє колесо) вибирається в залежності від особистих уподобань велосипедиста і особливостей конструкції велосипеда частоті обертання, потужності. Для спокійної їзди по місту і за його межами досить редукторного мотор-колеса з номінальною потужністю 250 Вт. Щоб розвивати швидкість до 40-45 км / ч і з легкістю долати круті і затяжні підйоми, вибирайте мотор потужністю від 500 Вт. Місце установки електромотора (заднє або переднє колесо) вибирається в залежності від особистих уподобань велосипедиста і особливостей конструкції велосипеда частоті обертання, потужності. Для спокійної їзди по місту і за його межами досить редукторного мотор-колеса з номінальною потужністю 250 Вт. Щоб розвивати швидкість до 40-45 км / ч і з легкістю долати круті і затяжні підйоми, вибирайте мотор потужністю від 500 Вт. Місце установки електромотора (заднє або переднє колесо) вибирається в залежності від особистих уподобань велосипедиста і особливостей конструкції велосипеда
Як дізнатися, чи підходить цей мотор для мого велосипеда?
Цей мотор підходить для велосипеда з широким нижнім кронштейном 68 мм або 73 мм. Внутрішній діаметр кронштейна повинен бути не менше 33,5 мм. Ми відправимо додаткові аксесуари для установки на 73 мм Нижній кронштейн.