Особливості, складності, важливі деталі!
Розмови про велосипед, як альтернативному виді транспорту, взимку стихають! АЛЕ … це тільки для новачків! З роками все більше велолюбителів радують око на вулицях міста в зимову пору року! Однак є ряд особливостей їзди в холодну пору року! Давайте розберемося!
Складнощі № 1
Холод — мерзне в першу чергу особа, коліна і руки, тому потрібно обов’язково обзавестися теплими рукавичками, великим теплим шарфом і шапкою, яку можна натягнути на лоб. Так само важливим елементом стане термобілизна! Важливо пам’ятати, що одяг не повинен обмежувати рухів і заважати управлінню, не повинна бути надто теплою або занадто холодної, не повинна продуватися вітром, повинна бути яскравою і помітною для водіїв автомобілів. У сильний мороз і вітряну погоду можна надіти гірськолижні або мотоциклетні окуляри, а підборіддя захистити хусткою або шарфом. До речі, при виборі окулярів варто обов’язково звернути увагу на те, щоб дужки були виготовлені не з металу, тому що метал на морозі легко примерзає до шкіри.
Взуття — потрібно уважно підходити до вибору взуття для катання! Необхідна зручна і тепле взуття з нековзною підошвою, найкраще з рифленою. (Це дуже важливо, щоб під час катання по снігу, Ваша взуття не зсковзувала з педалей, на яких може налипає сніг!) Існує варіант спеціальних утеплювачів взуття — бахіл — чохлів з матеріалу, який тримає тепло.
Складнощі № 2
Гальма — багато хто цікавиться: «які все таки краще гальма для катання взимку: дискові або v-brake !?» Так ось, для зими більше підходять дискові гідравлічні гальма, але їх експлуатація можлива при температурі не нижче -20 градусів! Якщо ціна питання занадто велика, можна зупинити свій вибір на механічних дискових гальмах, але їх експлуатація можлива при температурі не нижче -15 градусів! Вони теж не погано справляються зі своїм завданням. Що стосується v-brakе, вони менш придатні, так як вони можуть відмовити наприклад через обмерзання або попадання мокрого снігу між ободом і колодками. Зверніть увагу! Взимку потрібно навчитися «просушувати» гальма під час руху! Для цього, після попадання на ділянку з глибинним снігом, треба кілька разів несильно
пригальмувати, не припиняючи крутити педалі, щоб колесо встигло зробити кілька оборотів з притиснутими колодками.
Складнощі № 3
Покришки — ви чули про чотирирядною покришці? Особливістю її є часті шипи виконані з твердих сплавів. З такою покришкою навіть при катанні по льоду відчуваєш себе впевнено, як на асфальті. Єдиний недолік таких покришок — висока ціна. Можна обійтися і дворядної покришкою і вона буде значно дешевше! Однак, не рекомендуємо дешеві, неякісні покришки, так як на них протектор забивається сильно снігом, так само на морозі вони втрачають еластичність і тріскаються! В принципі, можна спробувати зробити «шиповку» самостійно! Для цього ввернути в звичайну гуму зсередини шурупи, щоб вони виступали на 1-2 мм (їх повинно бути не менше сотні на одну покришку).
Зверніть увагу! Якщо велосипед зберігається в опалювальному приміщенні, тиск в шинах спуститися саме через перепад температур!
Складнощі № 4
Ходова частина взимку — треба приділяти обслуговуванню більше уваги, так як все зношується швидше! Мастило на морозі гусне, підшипники втулки і каретку необхідно хоча б один раз за сезон розібрати і заново змастити. Крім того, дорожні реагенти негативно впливають на ланцюг, яка значно швидше, ніж влітку приходить в непридатність і іржавіє, не варто нехтувати очищенням і мастилом ланцюга, це потрібно робити якомога частіше.
Зверніть увагу! На морозі хід велосипеда стає важкий! Не захоплюйтеся високими передачами і швидкостями, так як це призводить до зносу підшипників!
Складнощі № 5
Рама — здавалося б, що може бути з рамою !? Але … Рами з алюмінію при негативних температурах стають більш крихкими, а карбонові рами боятися різких перепадів температур. Рекомендуємо перед прогулянкою і після неї залишати велосипед на 10-15 хвилин в парадній або на балконі, щоб уникнути різкого перепаду температур!
Складнощі № 6
Перемикачі передач — взимку, при попаданні в пружини снігу або крижаної кірки, перемикачі можуть «барахлити». Зазвичай при цьому ланцюг перестає перекладається з великих зірочок на маленькі, в результаті велосипед стає одношвидкісним. Для вирішення цієї проблеми після кожної поїздки всі шарнірні перемикачі потрібно змащувати аерозоль wd — 40, для витіснення вологи з перемикачів. Інша проблема — потрапляння вологи під сорочку тросів. На морозі вода замерзає і трос переміщається з працею, тому треба змащувати місця де трос входить в сорочку! І не забувайте про чистоту!
Складнощі № 7
Освітлення -взимку рано темніє, тому важливо мати фари (можна налобний ліхтарик) і світловідбивачі спереду і ззаду. Ліхтарі з лампою розжарювання висвітлюють до 10 м дороги, а ліхтарі з галогенними — 20 — 50 м дороги!
Зверніть увагу! Ніколи не встановлюйте на кермі ліхтарі червоного кольору, так як це може заплутати водія щодо Вашого напрямку руху!
Переваги:
— Взимку вам не будуть докучати комарі.
— Набагато приємніше, коли на тебе падають сніжинки, ніж опинитися під проливним дощем.
— Такі дрібні неприємності як іржаві цвяхи, скла і колючки надійно заховані під сніг до весни і не будуть вам докучати, проколюючи колеса.
— Взимку менше хочеться пити, а мороз переноситься легше, ніж спека влітку (по крайній мірі, можна збільшити темп їзди, що влітку призводить скоріше до погіршення ситуації).
— Для того щоб поліпшити техніку — зимове катання просто незамінне, а швидкість катання в 2,5 рази вище ніж у лижників, що сприяє підвищенню морального задоволення.
— Взимку менше пішоходів
— На снігу гума зношується менше, ніж на асфальті.
— Це культурний розвиток
— Взуття залишиться цілою
Ми вітаємо зимові покатушки! Не дарма, останнім часом, проводяться зимові велопаради, відкриваються зимові велоклуб і тд А, якщо Ви ще жодного разу ні катали взимку, — обов’язково спробуйте! Може Ви просто не змогли оцінити всієї краси зимових велопрогулянок!?